Most za pešce in kolesarje v Irči vasi ima razpon dolžine 130 metrov in je zgrajen po tehnologiji nateznih trakov (Stress Ribbon Bridge). Reko Krko prečka med Lastovčami in naseljem Groblje in povezuje kolesarsko pot na levem bregu Krke z obstoječimi prometnimi površinami na desni, kot sestavni del kolesarske povezave Drska-Bršljin.
Konstrukcijska rešitev novega mostu za pešce in kolesarje preko Krke v Irči vasi, ki so jo pripravili avtorji projekta Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl, Blaž Budja in Rok Jereb iz podjetij Ponting, Pipenbaher Consulting Engineers ter Jereb in Budja arhitekti je leta 2017 prepričala strokovno žirijo in med 13 prispelimi rešitvami zmagala na javnem natečaju. Most je žirijo prepričal predvsem s svojo inventivno konstrukcijsko rešitvijo, lahkotnostjo ter mirnim vključevanjem v naravno okolje.
Čeprav je prelepa reka Krka običajno mirna pogosto poplavlja. Najnižja točka mosta je približno štiri metre nad gladino stoletnih voda, ob normalnem vodostaju pa približno 11 metrov nad gladino reke.
»Bregova reke Krke smo želeli povezati z eno potezo, z minimalnim posegom v naravo. Most je brez podpor v strugi in se na obeh bregovih mehko priključi na brežino brez opaznih opornikov ali visokih nasipov,« sta povedala Marjan Pipenbaher in Tomaž Weingerl, in dodala: »Izbrana zasnova mostu kot natezni trak je ena izmed najsodobnejših tipov konstrukcijskih zasnov mostov. Gre za edinstven most v širši regiji JV Evrope.«
Širina mostu znaša 4 metre, debelina pohodne plošče pa le 42 centimetrov. Pohodno ploščo sestavlja 46 predizdelanih segmentov, položenih na prednapete jeklene kabelske vrvi. Konstrukcija je na obeh bregovih zasidrana v betonska bloka, ki sta globoko temeljena na vodnjakih.
Tip projekta
Most za pešce in kolesarje
Lokacija
Irča vas, Slovenija
Leto
2023
Stanje
Dokončan
Storitve Ponting
Natečajni elaborat (1. nagrada) / Idejni projekt / Projekt za gradbeno dovoljenje / Projekt za izvedbo
Dolžina
130 metrov
Temeljenje
Sidrane pilotne stene in sidrani masivni betonski bloki
Konstrukcija
Natezni trak
Tehnologija
Montažni AB elementi
Naročnik
Mestna občina Novo mesto
Sodelujoči
Ponting - Pipenbaher Consulting Engineers, Jereb in Budja Arhitekti d.o.o.
Nagrade
Nagrada Zlati svinčnik za odlično izvedbo 2023 Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije (ZAPS) – Nova Gorica, Slovenija, 2023 Plečnikova medalja 2024 v kategoriji javnega prostora - Ljubljana, Slovenija, 2024
Publikacije
WEINGERL T., PIPENBAHER M., GOTOVČEVIĆ T., FILIPIČ A. - Prvi most, grajen po tehnologiji nateznega traku v Sloveniji. September 2023, Gradbeni vestnik, 206-216.
PONTING, PIPENBAHER INŽENIRJI, MALNAR D. - Gradnja mostu za pešce in kolesarje v Irči vasi - fotoreportaža. Marec 2023, Gradbeni vestnik, 72-76.