×
22.06.2021

Vgrajen beton na prvem segmentu plošče železniškega viadukta Pesnica

Pri gradnji 900 metrov dolgega železniškega viadukta preko doline reke Pesnice pri Mariboru je bil dosežen nov mejnik.

Včeraj je bilo na prvih 112 metrih plošče viadukta med petimi vmesnimi podporami vgrajenih 1.570 m3 betona. Izgradnja naslednjega takšnega segmenta bo predvidoma sledila čez dva meseca in pol; do takrat bo na gradbišču poudarek na izgradnji podpor in podpornega odra. Razponi viadukta sicer znašajo 56 metrov (2 x 28) + 7 x 112 metrov (27+29+29+27) + 56 metrov (2 x 28).

Nov viadukt Pesnica bo relativno nizek železniški dvotirni viadukt. Zasnovan je kot serija okvirnih konstrukcij, povezanih v integralno konstrukcijo brez ležišč. Zaradi potresne ogroženosti smo med okvirje dodali hidravlične naprave (STU – shock transmission unit) za omejevanje deformacij in prenos sil pri hipnih obtežbah, kot sta zavorna sila in potres.

Tak koncept omogoča izvedbo neprekinjenega zvarjenega tira brez dilatacijskih naprav v tiru, kar predstavlja veliko prednost v smislu varnosti prometa, gospodarnosti in emisij hrupa. Tudi oblikovno je rešitev logična, transparentna in nevtralna v prostoru.

Izvajalec viadukta je Pomgrad. Gradbena dela so se začela oktobra 2020, rok za izvedbo del je 30 mesecev.

Podrobnosti projekta: Železniški viadukt Pesnica